Norveška v sožitju z naravo: 125 mestnih avtobusov MAN na biometan za mesto Bergen
Bergen je upravičeno znan kot »srce fjordov« in je drugo največje mesto na Norveškem, ki leži med največjima fjordoma v državi, Hardangerfjord in Sognefjord. Mesto, ki je na seznamu Unescove svetovne dediščine pa obdajajo tudi gore in gozdovi. Leta 2019 je bil delež na novo registriranih električnih avtomobilov na Norveškem rekorden z več kot 42-odstotki. Toda tudi Norvežani so spoznali, da ni samo električni pogoni tisti, ki omogoča trajnostno mobilnost.
Najboljši primer tega je mesto Bergen z okoli 285.000 prebivalci, kjer operater Tide Buss AS zdaj uporablja 125 mestnih avtobusov MAN s pogonom na biometan. »Naši avtobusi se popolnoma skladajo z zelenim okoljem in naravnim vzdušjem pristaniškega mesta. Avtobusi MAN Lion's City, ki jih je družba Tide Buss AS naročila pri nas, nenazadnje vozijo na biometan«, je povedal Rudi Kuchta, direktor enote za avtobuse pri podjetju MAN Truck & Bus. Teh 125 mestnih avtobusov bo opravljalo prevoze v severnem delu Bergna, in sicer v predelih Åsane, Arna in Osterøy, kjer je Tide Buss prevzel upravljanje avtobusnih prevozov oktobra 2020. Mestna agencija za javni prevoz Skyss je v ta namen objavila javni razpis. »Veseli nas, da nam je zaupanje izkazala ena največjih norveških družb za javni prevoz,« pravi Svein Brakstad, vodja prodaje avtobusov pri podjetju MAN Norway. Z odločitvijo za avtobuse na biometan podjetje Tide Buss jasno sporoča svojo naravnanost k varstvu okolja – in to ne prvič, saj mestne avtobuse MAN, ki vozijo na biometan, uporablja tudi v mestu Trondheim. Avtobusi na CNG, ki jih poganja prečiščeni bioplin, lahko delujejo tako rekoč ogljično nevtralno, s čimer zagotavljajo alternativno, trajnostno rešitev v javnem prevozu.
Naročilo podjetja Tide Buss v Bergnu vključuje 54 zgibnih avtobusov MAN Lion's City G z dolžino 18 metrov in plinskim motorjem E2876 LUH. Ti prostorni avtobusi lahko sprejmejo 49 potnikov. Podjetje je naročilo še 50 solo avtobusov Lion's City z dolžino 12 metrov, ki lahko sprejmejo do 37 potnikov, in 21 avtobusov Lion's City L LE. Te 14,7 metrov dolge nizkopodne avtobuse poganja plinski motor E2876 LUH z močjo 310 KM (228 kW) in imajo 49 sedežev. Vsi avtobusi izpolnjujejo zahteve emisijskega standarda EURO-6d. Širok nabor funkcij in številni asistenčni sistemi nudijo visoko raven udobja in varnosti. Tudi voznikov prostor je dovršeno zasnovan na način, ki vozniku zagotavlja kar največjo podporo. »Upravljalni elementi so oblikovani in razporejeni tako, da omogočajo intuitivno upravljanje. Že od nekdaj je naš cilj ustvariti voznikovo okolje, v katerem se lahko voznik povsem osredotoči na promet«, je povedal g. Brakstad.
To pa niso prvi avtobusi, ki jih je podjetje Tide Buss AS naročilo pri podjetju MAN Truck & Bus. Sodelovanje se je začelo že leta 2003, ko je bilo dostavljenih prvih šest trolejbusov. V lanskem letu je MAN norveškemu prevozniku dostavil 84 avtobusov Lion’s City, ki od takrat varno, udobno in okolju prijazno prevažajo domačine in obiskovalce. Pred kratkim je bilo podjetju dostavljenih skoraj 400 vozil za potrebe mestnih in turističnih prevozov.
Norveška ni edina država, ki vse bolj stremi k ustvarjanju zelenih, čistih mest, čeprav se obseg cestnega prometa nenehno povečuje in prevoznikom predstavlja velik izziv. »Povpraševanje po novih konceptih trajnostne mobilnosti in inovativnih rešitvah narašča. Prepričani smo, da lahko mestni avtobusi, ki jih poganja zemeljski plin ali biometan, pomembno prispevajo k okolju prijaznemu javnemu prevozu«, pravi Rudi Kuchta in dodaja: »S tem, ko stremimo k nižjim emisijam v mestnih središčih, učinkoviti pogoni na alternativna goriva vse bolj pridobivajo na pomenu. Zato je tehnologija CNG pri podjetju MAN že vrsto let pomemben del sektorja alternativnih pogonov za mestne avtobuse.«
Vir: Mantruckandbus